top of page

Světová knedlíčková

Kvalitní polévka je jako balzám na duši. Hlavně v zimním období krásně zahřeje a příjemně zasytí. My doma máme rádi, když je v ní hodně zeleniny a hlavně ty nejúžasnější a nejchutnější játrové knedlíčky, které dělají polévku polévkou. Je to pro mne srdeční záležitost, protože takovou dělala už moje babička a následně i taťka. Je tedy jasné, že přebírám žezlo a přináším tento vynikající recept dál nejen k nám domů, ale do domů vás všech. Pokud máte rádi játra, budete zaručeně nadšení a knedlíčky se stanou již automatickou polévkovou součástí.


Játrové knedlíčky


Ingredience

Já dělám knedlíčky asi ze 2kg jater. Rozpočítala jsem to cca na 100g jater, abyste si udělali představu a připravili množství dle vašeho uvážení. Ze 2kg jater mám asi 160 knedlíček (dělám je tedy větší)

100g vepřových jater

1 cibule

strouhanka dle potřeby

česnek 1 stroužek

sůl

pepř

majoránka

1 vejce


Postup

Cibuli nakrájejte najemno a osmahněte na pánvi, nechte vychladnout. Česnek prolisujte. Játra rozmixujte, přidejte majoránku, sůl, pepř, vejce, česnek. Vložte vychladlou cibulku. Přidejte strouhanku (množství je individuální) tak, aby hmota pěkně ztuhla. Vše řádně promíchejte. Pokud je budete jíst hned, rovnou tvarujte knedlíčky. Pokud se směs lepí, přidejte strouhanku. Vložte do vroucí polévky. Doba vaření je rozdílná cca 13 minut. Pokud není směs hladká, ale s většími kousky jater, doporučuji vařit déle. Pro jistotu vytáhněte cca po 13 minutách jeden knedlíček z polévky na talířek a rozkrojte ho, abyste měli jistotu, že je hotový.

Pokud chcete knedlíčky uskladňovat, doporučuji je před vkládáním do sáčku a vložením do mrazáku předmrazit v zimním období venku nebo v mrazničce na "tácku", aby se vám v sáčku nepřilepily k sobě a nevznikla z vašeho díla jedna velká nepovedená placka. V mrazáku na tácku je cca po 2 hodinách vyndám, mám jistotu, že se nepřilepí a rovnou sáčkuji cca po 10ks (mám je větší, bohatě to stačí do 1 polévky).








15 zobrazení0 komentářů
Sdílení
bottom of page